206

اخبار خودرویی کشور

<t></t>  

  1. 1. <t></t>


لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام نمایید تا بتوانید رای خود را در نظر سنجی ارسال نمایید.

473 ارسال در این موضوع قرار دارد

توليد و ورود خودرو با سوخت ديزل آزاد شد

گروه خودرو - مجلس شورای اسلامی روز گذشته در آخرین روز بررسی برنامه پنجم توسعه، تولید و واردات انواع خودرو دیزل به کشور را آزاد کرد.

طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي بر اساس بندی از ماده 199 لایحه برنامه پنجم، توليد انواع خودرو با سوخت ديزل و ورود آن به كشور با رعايت قانون ارتقاي كيفي توليد خودرو و قانون اصلاح الگوي مصرف انرژي آزاد شد. بر اساس این گزارش در حین بررسی این بند از قانون برنامه پنجم برخی از نمایندگان تذکرات متعددی در این زمینه دادند. از جمله مصطفی کواکبیان نماینده سمنان که بخش اعظم آلودگی هوای تهران و دیگر شهرستان‌ها را به دلیل کامیون‏های دیزلی موجود در کشور خواند.اما نمایندگان موافق این مصوبه معتقد بودند که به این ترتیب می‏توان کامیون‏های آلاینده و فرسوده را با ورود کامیون‎های جدید و خودروهای دیزلی نو، جابه‎جا کرد. «سيداحمد لطفي آشتياني» نماينده اراک نیز واردات خودرو ديزلي را مغاير قانون اساسي دانست.پیش از این در قانون بودجه امسال نیز واردات خودروهای دیزلی آزاد شده بود که با واکنش منفی برخی از نمایندگان روبه‌رو شد.در حال حاضر تولید و واردات خودروهای دیزلی با موانع متعددی مواجه است که تامین سوخت استاندارد از مهم‌ترین آنها می‌باشد، چرا كه گازوئيل مصرفي خودروهای دیزلی خارجی با گازوئيلي كه در كشور توليد و مصرف مي‌شود و از قیمت بسيار پایینی هم برخوردار است، بسيار تفاوت دارد. در حال حاضر گازوئیلی که در کشور تولید و مورد استفاده خودروهای سنگین است، خود عامل مهمی در آلودگی هوا به حساب می‌آید. این در شرايطي است که خودروهاي ديزلي جديد از انواع تكامل يافته سوخت گازوئيل استفاده مي‌كنند كه در مقايسه با بنزين از قيمت كمتر، آلودگي پايين‌تر و درجه احتراق و كيفيت بالاتري برخوردارند لذا اكنون اكثر خودروهاي مدرن و گرانقيمت دنيا و برندهاي معروف به سوي توليد خودروهاي ديزلي متمايل شده و توليد و مصرف اين خودروها در دنيا افزايش قابل توجهي يافته است.اما کيفيت پایین سوخت دیزل در ایران با توجه به مصوبه اخیر مجلس، انگیزه‌ای برای تولید و واردات آن ایجاد نخواهد کرد، در حال حاضر ميزان ناخالصي موجود در گازوئيل كشور 160 برابر استاندارد است.همچنین ميزان گوگرد موجود در گازوئيل توليد داخل 8 هزار پي‌.پي.‌ام است كه سطح استاندارد آن 50 پي.‌پي.‌ام است.

دنیای اقتصاد

--------------------------------------------------------------------

این هم خبر مربوط به تولید 206 دیزل البته خبر قدیمیه

آغاز توليد پژو پارس اتوماتيك و 206 ديزلي

قاصدک:رئيس مركز توسعه محصولات جديد ايران خودرو از توليد پژو پارس دنده اتوماتيك و پژو 206 صندوق‌دار ديزلي اين گروه خودروسازي خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمد كامجو در يك نشست خبري اظهار داشت: خودروي 206 صندوق‌دار ديزلي به منظور صادرات به كشورهاي ديگر توليد شده و براساس توافقنامه منتعقد شده با شركت پژو سالانه 7 تا 10 هزار دستگاه از اين خودرو صادر خواهد شد كه البته اين رقم بسته به كشش بازار تا 20 هزار دستگاه نيز قابل افزايش است.

وي افزود: توليد آزمايشي 206 ديزلي طي دو هفته آينده آغاز و تا پايان سال بيش از 400 دستگاه از اين خودرو توليد خواهد شد.

به گفته وي موتور داخلي ديزلي طي 18 تا 24 ماه آينده به بازار عرضه خواهد شد ولي بدليل كيفيت پايين سوخت ديزلي در حال حاضر امكان عرضه خودروي ديزلي در داخل فراهم نيست.

كامجو ادامه داد: در صورت همكاري وزارت نفت و توليد سوخت مناسب تا سال 1390 عرضه خودروهاي ديزلي در بازار داخل امكان‌پذير خواهد شد.

وي افزود: كاهش مصرف سوخت و افزايش پيمايش خودرو با هر باك سوخت ديزل به ميزان 33 درصد از مزاياي 206 اس‌.دي ديزلي نسبت به مشابه بنزيني با حجم موتور يكسان است.

به گفته كامجو كاهش آلاينده‌هاي اگزوز، برخورداري از استاندارد يورو4 و 33 درصد افزايش پيمايش خودرو با هر باك سوخت ديزل از ديگر ويژگي‌هاي 206 اس.دي ديزلي به شمار مي‌رود.

وي حجم موتور اس.دي ديزلي را 1400 سي‌سي و توان آن را 68 اسب بخار در دور موتور 4 هزار عنوان كرد و ادامه داد: علاوه بر تغيير موتور و گيربكس، قطعات جانبي موتور شامل دسته موتورها، سيستم‌ هوارساني، سيستم خنك‌كاري، كمپرسور و دينام، دسته سيم‌هاي موتور، دسته سيم اصلي ECU ، باتري، سيسم اگزوز، عايق‌هاي صداگير، مخزن و سيستم سوخت رساني نيز تغيير كرده است.

رئيس مركز توسعه محصولات جديد ايران خودرو مصرف سوخت تركيبي اين خودرو را 3/4ليتر در هر 100 كيلومتر ذكر كرد و گفت: اين ميزان مصرف سوخت در چرخه‌ شهري4/5ليتر و در چرخه جاده 7/3 ليتر در 100كيلومتر است.

وي تصريح كرد: كشورهاي تركيه، روماني، بلغارستان، الجزاير، مراكش، آلباني، تونس، كرواسي، صربستان و آذربايجان، از جمله بازارهاي صادراتي 206 اس.دي ديزلي به شمار مي‌رود.

گفتني است در پايان اين نشست خبري، خبرنگاران خودروهاي پژو 206 ديزلي و پارس دنده اتوماتيك را تست كردند.

1_bugatti.blogfa.com.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ایران اکونومیست: این روزها در ایران‌، بیش از هر چیز دیگری‌، داستان «هدفمندی یارانه‌ها» ذهن مردم را به خود مشغول کرده است‌، داستانی که افزایش قیمت بنزین‌، یکی از فصل‌های پر مخاطب و حساس آن به شمار می‌رود.

دنياي اقتصاد:در حال حاضر بیش از 10 میلیون خودرو در کشور ‌تردد می‌کند و حال که قرار است بنزین گران شود‌، قطعا میزان مصرف سوخت این خودروها به خصوص در مورد سواری‌ها‌، اهمیت ویژه‌ای نسبت به گذشته دارد. این موضوع در شرایطی است که بنابر آخرین آمار موجود‌، همه خودروهای داخلی از مصرف سوختی بالای 5/6 لیتر در هر 100 کیلومتر سیکل‌ترکیبی برخوردارند و در مواردی‌، اشتهای آنها به 5/8 و حتی 9 لیتر نیز می‌رسد.

آماری که در مورد مصرف سوخت خودروهای داخلی در دست است‌، بر اساس استاندارد یورو2 محاسبه شده و هر یک از آنها بنا بر مقدار بنزینی که می‌بلعند‌، رتبه‌ای را بین A تا F به خود اختصاص داده‌اند. این رتبه بندی به نحوی است که هر چه از A به سمت F برویم‌، مصرف سوخت خودروها بیشتر می‌شود. طبق آمار‌، تنها دو خودرو داخلی در رده A قرار داشته و چهار خودرو نیز رتبه B را در اختیار دارند. پنج خودرو نیز رتبه C و سه خودرو رتبه D و دو خودرو نیز رتبه‌های E و F را به خود اختصاص داده‌اند. البته خانواده پراید با توجه به مدل‌های مختلف‌، رتبه‌ای بین B تا D دارد.

مصرف سوخت و رتبه فعلی خودروهای داخلی در شرایطی است که اگر استاندارد سوخت به یورو 3 ارتقا می‌یافت‌، نه تنها رتبه بیشتر این خودروها افت می‌کرد‌، بلکه حتی برخی از آنها به دلیل غیر مجاز بودن میزان مصرف‌، باید از چرخه تولید کنار می‌رفتند. در حال حاضر استاندارد قانونی در کشور‌، یورو2 بوده و ظاهرا قرار است از سال 91‌، استاندارد یورو4 به کار گرفته شود. آن طور که در آمار آمده‌، ماکسیما پرمصرف‌ترین خودرو داخلی به شمار می‌رود و MVM نیز کمترین مصرف را دارد.

مصرف سوخت متفاوت در خانواده پراید

اما به سراغ جزئیات آمار برویم و ببینیم اشتهای خودروهای داخلی در سیکل‌های مختلف (شهری‌، اتوبان و ‌ترکیبی) چقدر است.

ابتدا از پرتیراژترین آنها‌، خانواده پراید شروع کنیم‌، خانواده‌ای که مصرف سوخت اعضای آن‌، بسته به مدلی که دارند‌، متفاوت است. طبق آمار‌، پراید صبا که پرمصرف‌ترین عضو این خانواده به شمار می‌رود‌، در سیکل شهری و اتوبان‌، به‌ترتیب 1/9 و 5 لیتر بنزین می‌سوزاند و در سیکل ‌ترکیبی نیز مصرفی برابر با 5/6 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد.

پراید 141 نیز که تولید آن از ابتدای پاییز متوقف شد‌، کم مصرف‌ترین عضو خاندان پراید به حساب می‌آید و در سیکل‌های شهری و اتوبان‌، مصرف سوختی به‌ترتیب‌، 2/9 و 8/4 لیتر در 100 کیلومتر دارد. اشتهای‌ ترکیبی این خودرو نیز به 4/6 لیتر بالغ می‌شود. همه پرایدهایی که در کشور به تولید می‌رسند‌، 1323 سی سی حجم موتور دارند. از پراید به عنوان خودرویی کم مصرف در کشور یاد می‌شود.

تهران تا مشهد‌، با یک باک؟

اگرچه برخی مشتریان خانواده پژو 206‌، از مصرف سوخت بالای اعضای این خانواده صحبت به میان می‌آورند‌، اما طبق آمار‌، 206‌ها در زمره خودروهای کم مصرف کشور قرار دارند. مدل‌هاچ بک 1600 سی سی پژو 206‌، در هر 100 کیلومتر سیکل شهری 7/9 لیتر بنزین می‌بلعد و اشتهای آن در اتوبان نیز به 5/5 لیتر می‌رسد.

این خودرو در حالت ‌ترکیبی هفت لیتر بنزین می‌سوزاند. این در شرایطی است که نوع اتومات این خودرو مصرف سوختی بالاتر دارد. 206 اتومات‌، در شهر و اتوبان‌، به‌ترتیب 2/11 و 7/5 لیتر می‌سوزاند و در سیکل‌ترکیبی نیز از مصرفی حدود 8/7لیتر برخوردار است. 206 صندوق دار 1600 سی سی نیز در حالت‌ ترکیبی‌، 1/7 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

اشتهای این خودرو در شهر و اتوبان نیز به‌ترتیب 6/9 و 6/5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. همچنین مدل 1400 سی سی این خودرو نیز 9 لیتر در شهر‌، 4/5 لیتر در اتوبان و 7/6 لیتر نیز در سیکل‌ ترکیبی بنزین می‌بلعد. ایران خودرویی‌ها در تبلیغات مربوط به فروش اولیه پژو 206 صندوق دار‌، این جمله را قید کرده بود که «با یک باک بنزین‌، از تهران تا مشهد برانید».

خودروهای پراشتها

اما به سراغ چند تا از پرمصرف‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین خودروهای سواری داخلی برویم. پژو 405 که هم اکنون بیشترین تیراژ را در ایران خودرو دارد‌، در‌ترافیک شهری‌، حدود 13 لیتر بنزین را می‌بلعد و در اتوبان نیز چیزی حدود هفت لیتر مصرف می‌کند. با این حساب‌، 405 در سیکل‌ترکیبی مصرفی برابر با 09/9 لیتر دارد. پژو پارس نیز که فیس لیفت 405 به حساب می‌آید‌، در مصرف سوخت دست کمی‌از این خودرو نداشته و حدود 4/8 لیتر بنزین در سیکل‌ترکیبی می‌خورد. این خودرو در شهر بالغ بر 1/12 لیتر اشتها دارد و اگر با آن به اتوبان بروید‌، حدود 1/6 لیتر بنزین خواهد بلعید. از پارس و 405 که بگذریم‌، سمند نیز به عنوان خودرو ملی‌، در تمام مدل‌های خود‌، مصرف زیادی به خصوص در سیکل شهری دارد.

مدل LX این خودرو که اتفاقا محبوب نیز هست‌، در سیکل‌های شهری و اتوبان‌، به‌ترتیب 3/12 و 5/6 لیتر بنزین مصرف می‌کند. این خودرو در سیکل‌ترکیبی نیز 6/8 لیتر سوخت می‌بلعد. سورن نیز که هم حجم LX است‌، کمی ‌بیشتر از بنزین می‌سوزاند. این در شرایطی است که سمندهای مجهز به موتور TU5‌، در حالت‌ترکیبی حدود دو لیتر کمتر سوخت مصرف می‌کنند. طبق آمار‌، این نوع سمندها‌، در شهر و اتوبان‌، به‌ترتیب 9 و 6/5 لیتر بنزین می‌سوزانند و مصرف سوخت آنها در سیکل‌ترکیبی نیز نزدیک به 9/6 لیتر است. آن طور که در آمار آمده‌، پژو روآ نیز در زمره خوره‌های بنزین قرار دارد.

این پرخوری‌، البته به مدل‌های بنزینی روآ مربوط می‌شود و مدل‌های جدید این خودرو به صورت پایه گازسوز به تولید می‌رسند. به هر حال طبق آمار‌، روآ در شهر حدود 7/11 و در اتوبان نیز 2/6 لیتر بنزین می‌بلعد. این خودرو در حالت‌ ترکیبی 2/8 لیتر بنزین می‌سوزاند. اما سری هم به ماکسیما (پرمصرف‌ترین خودرو داخلی) بزنیم. این پرخور ژاپنی‌، با توجه به حجم موتور 3000 سی‌سی خود‌، 4/14 لیتر بنزین در شهر می‌خورد و مصرف سوخت آن در اتوبان نیز حدود هشت لیتر است. ماکسیما که در پارس خودرو مونتاژ می‌شود‌، در حالت‌ترکیبی مصرفی بالغ بر 3/10 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. دیگر پارس خودرویی پرخور بازار خودرو کشور که البته تولید آن به حداقل رسیده‌، نیسان رونیز است. این شاسی بلند‌، در شهر نزدیک به 14 لیتر بنزین را می‌خورد و در اتوبان نیز مصرفی حدود 4/9 لیتر دارد. رونیز که از موتوری 2400 سی سی بهره می‌برد‌، در حالت‌ترکیبی 08/11 لیتر سوخت مصرف می‌کند. زانتیا نیز که دیگر در سایپا به تولید نمی‌رسد‌، با موتوری 2000 سی سی‌، 13 لیتر در هر 100 کیلومتر سیکل شهری مصرف دارد. این خودرو در اتوبان 6/6 لیتر بنزین می‌خورد و مصرف‌ترکیبی آن نیز 9 لیتر است.

تفاوتی دیگر در تندر-90

حیف است در مورد خودروهای داخلی مطلب بنویسم و یادی از تندر-90 نکنیم‌، چراکه این خودرو معمولا در هر موضوعی‌، حاشیه‌های خاص خود را دارد. هم‌اکنون طبق آمار کیفی‌، تندرهای ایران خودرو و پارس خودرو از کیفیتی متفاوت برخوردارند و این تفاوت‌، در مصرف سوخت آنها نیز به چشم می‌آید.

طبق آمار‌، تندر ایران خودرو مصرف سوخت کمتری دارد‌، به نحوی که در شهر و اتوبان به‌ترتیب 9 و 5/5 لیتر بنزین مصرف می‌کند‌، اما تندر پارس خودرو 2/9 و 6/5 لیتر سوخت می‌سوزاند. تندر ایران خودرو در حالت‌ترکیبی حدود 8/6 لیتر بنزین می‌خورد‌، اما همتای پارس خودرویی آن‌، نزدیک به هفت لیتر سوخت می‌بلعد.

حال که بحث از تندر است‌، بد نیست سری هم به هموطن و هم خانواده اش‌، مگان بزنیم. مگان نیز که مانند تندر‌، تحت برند رنو در کشور به تولید می‌رسد‌، با موتور 2000 سی سی و اتومات‌، 5/10 لیتر بنزین در شهر می‌سوزاند و در اتوبان نیز مصرفی حدود 9/5 لیتر دارد. این خودرو در حالت‌ترکیبی‌، بیش از 5/7 لیتر بنزین می‌سوزاند. مگان دنده ای 1600 سی سی نیز در حالت‌ترکیبی‌، 8/6 لیتر مصرف سوخت دارد.

مصرف سوخت ریو

مونتاژی کره‌ای سایپا‌، با 1500 سی سی حجم موتور‌، 1/10 لیتر بنزین را در شهر می‌سوزاند. ریو که از تیراژ چندانی برخوردار نیست‌، در اتوبان حدود 7/5 لیتر سوخت مصرف می‌کند و در حالت‌ترکیبی نیز 3/7لیتر بنزین می‌سوزاند. ریو در کنار خودروهایی مثل 206‌، پراید و MVM، کم مصرف‌های بازار خودرو ایران را تشکیل داده است.

البته حساب MVM‌، با دیگر کم مصرف‌ها جداست‌، چراکه این خودرو نه تنها از حجم موتوری بسیار پایین (812 سی سی )برخوردار است‌، بلکه تیراژ کمی‌ نیز دارد. این خودرو چینی‌، که کم مصرف‌ترین محصول داخلی کشور به شمار می‌رود‌، در سیکل‌ ترکیبی تنها 8/5 لیتر بنزین مصرف می‌کند. MVM در شهر و اتوبان نیز به‌ترتیب‌، 8/7 و 6/4 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌سوزاند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گزارش خبرخودرو ، برنامه زمانی ارتقاى سطح استاندارد حد مجاز آلایندگی خودرو‌ها تعیین شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، دولت در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا، جدول زمانی استاندارد حد مجاز آلایندگی انواع خودرو‌های بنزینی، ‌گازوئیلی و دو گانه سوز ساخت داخل و وارداتی وموتورسیکلت‌ها را تعیین کرد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال 1394 رعایت استاندارد آلایندگی روز اتحادیه اروپا با تایید سازمان حفات محیط زیست برای کلیه خودرو‌های تولید داخلی و وارداتی (سبک، سنگین و نیمه سنگین) الزامی است و برای خودرو‌های سبک وارداتی الزامی است که دو سال زودتر از دوره زمانی یادشده با استانداردهای تعیین شده، انطباق یابند.

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارتخانه‌های نفت و صنایع و معادن و به استناد ماده (11) قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، جدول زمانی استاندارد حد مجاز آلایندگی انواع خودرو‌های بنزینی، ‌گازوئیلی و دو گانه سوز ساخت داخل و وارداتی وموتورسیکلت‌ها را تعیین کرد.

بر این اساس، استاندارد حد مجاز آلایندگی خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین در سال‌های 1389 و 1390 یورو 2 خواهد بود اما طی سال‌های 1391، 1392 و 1393 این خودروها باید استاندارد یورو 4 را کسب کنند. موتورسیکلت‌های 4 زمانه نیز تا سال 1393 فرصت دارند استاندارد یورو 2 را کسب کنند.

بر اساس این مصوبه، از ابتدای سال 1394 رعایت استاندارد آلایندگی روز اتحادیه اروپا با تایید سازمان حفات محیط زیست برای کلیه خودرو‌های تولید داخلی و وارداتی (سبک، سنگین و نیمه سنگین) الزامی است و برای خودرو‌های سبک وارداتی الزامی است که دو سال زودتر از دوره زمانی یادشده با استانداردهای تعیین شده، انطباق یابند.

همچنین واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی تا پایان سال 1390 براساس استاندارد‌های آلایندگی یورو(2) و همچنین خودرو های سنگین و نیمه سنگین براساس استاندارد آلایندگی یورو (3) پس از تایید سازمان حفاظت محیط زیست صورت می گیرد و از ابتدای سال 1391 رعایت استاندارد آلایندگی یورو (4) الزامی است.

بر اساس این مصوبه دولت وزارت نفت را موظف کرد؛ سوخت منطبق با استاندارد های یاد شده را حداقل شش ماه قبل از زمان های مقرر تامین و به میزان کافی در جایگاه های کل کشور توزیع کند. معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور هم مکلف است نسبت به پیش بینی منابع مالی و اعتباری لازم برای تامین سوخت مناسب با استاندارد‌های یاد شده و براساس برنامه زمان بندی مورد اشاره اقدام کند.

همچنین شرکت های تولید کننده خودرو‌ و موتورسیکلت‌ موظفند از ابتدای سال 1390 نسبت به تمهید مقدمات و تدابیر لازم برای ارتقای سطح استاندارد آلایندگی یورو(4) اقدام و گزارش مربوط را هر سه ماه به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه کنند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

وقتي قرار باشد باك ماشين‌تان را با بنزين ليتري 400 و 700 تومان پر كنيد، ترجيح مي‌دهيد در هر 100 كيلومتر چند ليتر بنزين بسوزانيد؟

به گزارش ايسنا، هر چند سطح كيفي همه خودروهاي داخلي يكسان نيست، اما در شرايطي فعلي كه مصرف سوخت خودروها به يك شاخص تاثيرگذار در انتخاب خودرو تبديل شده، شايد لازم باشد اطلاعاتي در مورد اين شاخص داشته باشيد.

* * پرايد در ميان ترين‌ها

در ميان خودروهاي ساخت داخل، انواع پرايد علاوه بر اين كه پر تيراژ ترين خودروي كشور است، در پايين‌ترين رده كيفي يعني سطح C+ (حداقل قابل قبول) قرار دارد. اين خودرو ارزان‌ترين محصول موجود در بازار كشور هم هست. با اين وجود پرايدهاي نه‌چندان ايمن، كم مصرف‌ترين خودروهاي ايران محسوب مي‌شوند. حجم موتور اين خودروها 1400 سي.سي است و مصرف سوخت آن‌ها در حدود 6.4 ليتر در بازه تركيبي است كه با ميانگين قيمت هفت ميليون و 800 هزار تومان خريد و فروش مي‌شوند.

رتبه مصرف سوخت اين خودرو در حد استاندارد يورو2 بين سطح B تا سطح D متغير است.

* * كم مصرف‌هاي با كيفيت‌تر

بعد از پرايد، پژو 206 مقرون به صرفه‌ترين خودرو از نظر مصرف سوخت است. اين خودرو كه معمولا در سطح كيفي A(سطح بسيار خوب) قرار دارد و با حجم موتور 1400 سي.سي در بازه تركيبي 6.5 ليتر بنزين در هر 100 كيلومتر مي‌سوزاند، اما قيمت آن بين 14 تا 19 ميليون تومان است و در جدول مصرف سوخت استاندارد يورو2 سطح B را در اختيار دارد.

تندر90 ديگر خودرو حاضر در سطح كيفي A (سطح بسيار خوب) با حجم موتور 1600 سي.سي است كه مصرف آن 6.9 ليتر در هر 100 كيلومتر بوده و خودرو مطلوبي محسوب مي‌شود كه رتبه آن در جدول استاندارد يورو2 در سطح B بوده و قيمت آن بسته به مدل آن بين 11 تا 16 ميليون تومان است.

بعد از تندر90، ريو محصول سايپا كه حجم موتور آن 1500 سي.سي است، به زحمت با مصرف 6.96 ليتر در هر 100 كيلومتر در بازه تركيبي شش ليتري‌ها قرار مي‌گيرد. سطح كيفي اين خودرو A (سطح بسيار خوب) بوده و قيمت آن در حدود 14 ميليون و 500 هزار تومان است و در جدول استاندارد يورو 2 داراي سطح C است.

* * خانواده هفت ليتري‌ها

در ميان خودروهاي سطح كيفي B (خوب) پژو405 با موتورهاي 1600 سي.سي و سمند با موتور1600 سي.سي TU5 قرار داشته كه جزو خودروهاي كلاسيك محسوب مي‌شوند و تنها 7.15 ليتر در هر 100 كيلومتر مي‌سوزانند. پژو 405 را مي‌توان 13 تا 14 ميليون تومان و سمند را بين 14 تا 16 ميليون تومان خريداري كرد. اين خودروها توانسته‌اند در جدول استاندارد يورو 2 سطح C را به دست آورند.

مگان نيز با موتور 2000 سي.سي از نظر كيفي در سطح A+ (سطح بسيار خوب) قرار داشته و در هر 100 كيلومتر 7.5 ليتر بنزين مي‌سوزاند.

سمند با موتور 1800سي.سي EF7 در بازه تركيبي 7.76 ليتر در هر 100 كيلومتر مصرف مي‌كند. رتبه اين خودرو در استاندارد يورو2 سطح A است.

* * پر مصرف‌ترين‌ها

بعد از سمندهاي EF7، خودرو از رده خارج شده زانتيا با حجم موتور 1800 سي.سي، تقريبا 8.15 ليتر بنزين مي‌سوزاند و رتبه C را در جدول استاندارد مصرف سوخت يورو2 در اختيار دارد. پژو پارس با همان حجم موتور1800 سي.سي و مصرف 8.43 ليتر در بازه تركيبي، رتبه دوم جدول خودروهاي با مصرف هشت ليتر را به خود اختصاص داده است و رتبه آن در جدول استاندارد يورو2 D است. سمند XU7 هم با همين حجم موتور، 8.59 ليتر بنزين مي سوزاند و رتبه D را كسب كرده است.

پژو روآ پرمصرف ترين عضو خانواده پژو با موتور 1600 سي.سي، در حدود 8.68 ليتر در هر 100 كيلومتر در بازه تركيبي بنزين مي‌سوزاند و قيمت آن در حدود 9 ميليون تومان است.

عصرایران

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در حالي كه خودروسازان عنوان مي‌كنند تا 18 ماه ديگر چند خودرو فول هيبريدي در ايران طراحي و ساخته خواهد شد، كارشناسان نظر ديگري در اين زمينه دارند.

طبق تفاهم‌نامه توليد خودرو هيبريدي كه چندي پيش بين معاونت فناوري رياست جمهوري و وزارت صنايع و معادن امضا شد، قرار است كه در 18 ماه آينده سه محصول هيبريدي طراحي و ساخته شود.

عليرضا زينعلي - مدير پروژه خودرو هيبريدي در مركز تحقيقات موتور ايران خودرو (ايپكو)، درباره جزئيات اين پروژه گفت كه اين پروژه قرار است طي 18 ماه آينده طراحي شده و به ساخت محصول فول هيبريد منجر شود كه مصرف سوخت آن تا 25 درصد كمتر از خودروهاي معمولي خواهد بود.

اين درحالي است كه علي آرام - دبير جشنواره خودرو هاي الكتريكي و جشنواره ملي طراحي خودرو، اجرايي شدن چنين طرحي در 18 ماه آينده را چندان قابل دسترس نمي‌داند و تاكيد كرده كه با توجه به شرايط صنعت داخلي ما، امكان اين كه طي 18 ماه آينده بتوانيم به توليد خودرو فول هيبريد دست يابيم، بسيار كم است؛ چرا كه كشورهاي داراي فناوري بالا مثل ژاپن هم كه معمولا پروژه‌هاي صنعتي را بسيار زودتر از زمان‌بندي‌ها تحويل مي‌دهند، امكان توليد خودرو فول هيبريد را با سطح دانش موجود در كشور ما طي اين مدت ندارد.

در حالي حاضر ايران به فناوري توليد خودروهاي ميكروهيبريد در قالب سمندهايي كه قرار است با اين موتورها تا پايان دي ماه امسال به بازار عرضه شوند، دست يافته است كه اين امكان را براي راننده خودرو فراهم مي‌كند كه در طول توقف‌هاي كوتاه مدت، موتور خاموش شده و به محض فشار دادن كلاج، دوباره روشن شود. اين ترتيب بين سه تا پنج درصد در مصرف سوخت صرفه‌جويي شود. با اين وجود طراحي و ساخت خودرو فول هيبريد در 18 ماه آينده، طبق نظر كارشناسان، چندان قابل تصور نيست. به نظر كارشناسان با توجه به سطح دانش فعلي در عرصه خودروسازي و نوع برخورد اين بنگاه‌ها با مراكز دانشگاهي، ساخت يك خودرو فول هيبريد طي 18 ماه آينده امكان پذير نخواهد بود.

اما از آنجا كه در حال حاضر امكان ثابت كردن گفته هيچ كدام از كارشناسان يا خودروسازان وجود ندارد، به نظر مي‌رسد بايد صبر كرد و ديد آيا خودروسازان مي‌توانند در موعد مقرر به وعده خود عمل كنند يا صحت اظهار كارشناسان اثبات خواهد شد.

اتوبوس هیبرید هفته آینده رونمایی مي‌شود

در حالی که برای به ثمر نشستن طراحی و تولید اولین سواری هیبریدی کشور باید حدود 18 ماه دیگر صبر کرد‌، اواخر ماه جاری همزمان با هفته «هوای پاک»‌، نخستین اتوبوس فول هیبرید داخلی در دانشگاه تهران رونمایی خواهد شد.

این اتوبوس حاصل همکاری چندین نهاد دولتی و خصوصی از جمله وزارت صنایع‌، دانشگاه تهران و معاونت علمي‌فناوری است و طراحی و نمونه سازی آن حدود پنج سال طول کشیده است. در این اتوبوس‌، بخشی از انرژی مورد نیاز برای تحرک‌، به واسطه نیروی برق تولید مي‌شود و این موضوع‌، کاهش حجم موتور از 12 لیتر به 25/4 لیتر را در پی داشته است. از جمله دو ویژگی‌ مهم اتوبوس مورد نظر‌، مي‌توان به کاهش 30 درصدی مصرف سوخت و افت 70 درصدی آلایندگی نسبت به اتوبوس‌های دیزلی فعلی‌، اشاره کرد. همچنین با توجه به آنکه یک ژنراتور در داخل آن تعبیه شده‌، نیازی به ساخت جایگاه‌های شارژ باتری نبوده و نیروی لازم برای کاربری ژنراتور‌، از سوخت معمولی اتوبوس‌ها تامین مي‌شود. آنطور که خبر مي‌رسد‌، امتیاز طراحی اتوبوس فول هیبرید‌، متعلق به دانشگاه تهران است‌، اما ظاهرا ایران خودرو دیزل قصد دارد با خرید امتیاز این اتوبوس‌، تولید آن را بر عهده بگیرد. با طراحی اتوبوس فول هیبرید‌، ایران نیز به جمع سه کشور دارای فناوری خودروهای هیبریدی پیوسته است. آمریکا‌، آلمان و ژاپن سه کشوری هستند که هم‌اکنون به همراه ایران‌، صاحب فناوری طراحی و تولید خودروهای هیبریدی هستند. اتوبوس‌ها به دلیل حجم موتور بالا و وزن زیاد‌، مصرف سوخت بسیار بالایی دارند و از همین رو‌، تولید و عرضه اتوبوس‌های هیبریدی‌، کمک زیادی به کاهش مصرف سوخت خواهد کرد. قرار است تا حدود 18 ماه دیگر‌، اولین خودرو سواری هیبرید کشور نیز طراحی و ساخته شود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تهیه طرحی برای از رده خارج کردن خودروهای تولیدی قبل از سال 82 خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، محمدجواد محمدی زاده گفت: این طرح آماده شده است که تا ده پانزده روز آینده به دولت تقدیم می شود و با مجلس نیز در این زمینه رایزنی کرده ایم. محمدی زاده افزود: از 8 و نیم میلیون دستگاه خودروی سواری در کشور حدود 30 درصد مربوط به تولیدات قبل از سال 82 است که استاندارد نیست و آن را در این طرح تعویض می کنیم.

وی فرآورده های سوخت تولیدی داخل را عامل آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ ندانست و افزود: مشکل اصلی مربوط به خودروهای غیر استاندارد و نحوه احتراق موتور این خودروهاست. محمدی زاده گفت: بسیاری از خودروهایی که اکنون تولید می شود استانداردهای لازم و حتی یورو 4 را رعایت می کنند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

پس از پرداختن خودروسازان کشور به تولید خودروهای هیبریدی در کشور و افزایش قیمت حاملهای انرژی اینک زمان آن رسیده که تولید خودروهای برقی به علت وجود مزایان فراوان نزد آنها مورد توجه قرار گیرد به همین منظور معاون استاندار تهران اظهار داشت : حال که خودروسازان کشور تولید خودروهای هیبریدی را در دستور کار خود قرار داده اند و با این حال در مصرف سوخت به میزان قابل توجهی صرفه جوئی شده است می توانیم در تهران به تولید خودروهای برقی نیز توجه کنیم.

مهندس محمودی در ادامه گفتگو با خبر خودرو گفت : پیشنهادی از سوی استانداری تهران مبنی بر تولید خودروهای برقی در تهران به مجمع نمایندگان ارسال شده تا استفاده از خودروهای برقی در تهران ممکن باشد و وارد سیستم حمل و نقل در تهران گردد .

وی با اشاره به وجود مشکل شارژ خودروهای برقی افزود : پیش از تولید خودروهای برقی در کشور باید نسبت به احداث جایگاه های شارژ اینگونه خودروها در تهران اقدامات لازم صورت پذیرد که بهترین مکان برای احداث جایگاه نزدیکی به جایگاه های سوخت گیری فعلی است .

محمودی گفت : باطری این نوع خودرو بدلیل برخورداری از قیمتی بسیار بالا نیازمند نگهداری و توجه ویژه ای است که در صورت عدم توجه به آن و انقضای مدت استفاده از این باطری که 2 سال پیش بینی شده، خرید آن مشکل به نظر می رسد .

وی با بیان اینکه در پیشنهاد ارائه شده تلاش شده تا به بومی سازی این نوع باطری توجه شود ، خاطر نشان کرد : قطعاً با همکاری دولت و شهرداریها تولید این نوع باطری دارای صرفه اقتصادی خواهد بود ضمن آنکه باید به بومی سازی این نوع خودرو توجه ویژه صورت گیرد .

معاون استاندار تهران گفت : درحال تدوین پیش نویس تولید خودروهای برقی برای تقدیم به مجمع نمایندگان تهران هستیم که این طرح خود تا میزان زیادی به کاهش آلایندگی در تهران کمک خواهد کرد ضمن آنکه قابل استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی نیز خواهند بود .

وی خاطر نشان کرد در حال حاضر استفاده از این نوع خودرو در نمایشگاه ها متداول است .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

پس از رنو و پروتون ایمپیان‌، تویوتا کمری نیز به ناوگان تاکسیرانی پایتخت خواهد پیوست.

آن طور که مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران عنوان کرده‌، 200 دستگاه کمری تا پایان سال جاری میهمان ناوگان تاکسیرانی پایتخت مي‌شوند و هم اکنون مراحل شماره‌گذاری آنها در حال طی شدن است.

به گفته فضل الله اسلامی‌، مصرف سوخت و آلایندگی پایین‌، دلیل اصلی انتخاب کمری برای حضور در ناوگان تاکسیرانی تهران است. کمری در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت تویوتا در دنیا به شمار مي‌رود و در بازار خودروهای وارداتی کشور نیز جایگاه مناسبی را برای خود دست و پا کرده است. ورود این خودرو به ناوگان تاکسیرانی پایتخت‌، در شرایطی است که مشخص نیست کدام مدل از آن قرار است میهمان ناوگان شود. کمری البته پیش از این نیز‌، «تاکسی شدن» در ایران را تجربه کرده است؛ به نحوی که بخشی از ناوگان فرودگاه بین‌المللی امام را خودروکمری پوشش مي‌دهد. در حال حاضر‌، برخی خودروهای خارجی دیگر مانند «پروتون ایمپیان» نیز در ناوگان تاکسیرانی پایتخت حضور دارند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران‌، علاوه بر اعلام خبر ورود کمری به ناوگان پایتخت‌، از خروج تاکسی پیکان از این ناوگان نیز خبر داده است. به گفته اسلامی‌، «تاکسی پیکان‌ها» تا پایان سال 91 از ناوگان تاکسیرانی خارج خواهند شد و سعی بر آن است که خودروهای خارجی علاوه بر فرودگاه‌ها‌، در سطح شهر نیز مورد استفاده قرار گیرند. این گفته وی در شرایطی است که احتمالا در مراحل اولیه‌ ورود خودروهای خارجی به ناوگان تاکسیرانی پايتخت‌، مناطقی خاص از شهرتهران میزبان این نوع خودروها خواهند شد؛ چراکه به هر حال هزینه استفاده از آنها بیش از تاکسی‌های عادی است. آن‌طور که کارشناسان عنوان مي‌کنند‌، ناوگان تاکسیرانی کشور دارای فرسودگی بوده و سهم زیادی در آلایندگی و مصرف سوخت دارد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

عکس>بوگاتی 5/4میلیاردی در تهران جعلی بود!

10 مهر 1390 ساعت 10:02

در روزهای اخیر تعدادی از سایت های اینترنتی خبری را منتشر کردند با مضمون “ آقازاده ای سوار بر خودرویی چهار و نیم میلیاردی در خیابان های تهران ” و عکسی رو با پلاک و نمره ایرانی نمایش دادند و کلی توضیح و خبر هم نوشتند.

[JUSTIFY]الف نوشت:

بوگاتی چهار و نیم میلیاردی آقازاده در تهران جعلی از آب درآمد و عکس منتشره مربوط به اتومبیل شاهزاده امیر سعد بن عبدالله بن عبدالعزیز پسر پادشاه عربستان می باشد ...

در روزهای اخیر تعدادی از سایت های اینترنتی خبری را منتشر کردند با مضمون “ آقازاده ای سوار بر خودرویی چهار و نیم میلیاردی در خیابان های تهران ” و عکسی رو با پلاک و نمره ایرانی نمایش دادند و کلی توضیح و خبر هم نوشتند.

n00090729-t.jpg

nf00090729-2.jpg

ولی بد نیست بدانید که تاکنون عکس و مدرکی که ثابت کند بوگاتی در خیابان های تهران واقعا دیده شده بیرون نیامده و این یک عکس هم جعلی است.

nf00090729-3.jpg

در حقیقت این عکس متعلق به شاهزاده امیر سعد بن عبدالله بن عبدالعزیز پسر پادشاه عربستان میباشد و دلیلی که این چند خبرگزاری فضای مجازی از آن بهره برداری کرده اند مشخص نمیباشد شاید برای بررسی بازخورد ایرانیان برای آینده نزدیک بوده است!

nf00090729-1.jpg

با توجه به فضای این روزهای ایران باید بیشتر مراقب خبرهای دروغی و جعلی باشیم.

این هم خبر داغ منتشره تابناک، آفتاب نیوز، آخرین نیوز، خبرآنلاین، پایگاه خبری اعتدال، آینده نیوز و …. :

اخیرا خیابانهای شمال شهر تهران شاهد تردد خودرو یکی از آقازاده ها با ارزش شش میلیارد تومان بوده است… ظاهرا هزینه صدور پلاک و مجوز ورود خودرو به کشور، با توجه به ممنوعیت قانونی استفاده از آن در ایران، از سوی مالک خودرو بیش از یک میلیارد تومان عنوان شده است.

اخیرا خیابانهای شمال شهر تهران شاهد تردد خودرو یکی از آقازاده ها با ارزش شش میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، خودروی مذکور که «بوگاتی ویرون» می باشد، گرانقیمت ترین خودروی جهان بوده و ارزشی بیش از ۲ میلیون دلار دارد. این خودرو که با موتور ۱۶ سیلندر W شکل و حجم موتور ۸ لیتری توربوشارژدار، ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت دارد، برای ۲ سالرکورد سرعت را ۴۰۸ کیلومتر نگه داشت و به دلیل تعداد سیلندر و سرعت بالایش، ورود آن به ایران ممنوع می باشد.[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]به نقل از پايگاه تحليلي خبري فرارو[/JUSTIFY]

[JUSTIFY]http://www.fararu.com/[/JUSTIFY]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اون بوگاتی پلاک اصلیش توی ابوظبی بعد تیونینگ منصوری اون پلاک 66د666 ایران 66 هم صاحابش دوست یکی از دوستام که میشناسیمش

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری