869 ارسال در این موضوع قرار دارد

قبل از این ک منیفولد هارو عوض توی سر بالایی هایی مثل گردنه اصلا دنده 3 نمیتونستم برم باید عین پیکان با دنده دو میرفتم بالا دور موتور از 3 بالا تر نمیرفت ولی االن ک منیفولد هارو عوض کردم همون گردنده رو با 4 هم بالا رفتم و این ک صدای چق چق سوپاپ هم اصلا ندارم

اره حتما نظر خودمم این بود ک یه باک پر بنزین سوپر بزنم ببینم نتیجه چطور میشه چون الان یه دوستی دارم پارس موتور xu7 داره با بنزین معمولی ماشین هم یه ریپ ریز میزنه و هم ناک میزنه حتی با نصف سوپر نصف معمولی هم این مشکلو داره فقط با بنزین سوپر مشکلش حل میشه ک نشان از کیفیت خیلی پایین بنزینه

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 1397/04/07, 12:54:39، nima.rhn گفته است :

قبل از این ک منیفولد هارو عوض توی سر بالایی هایی مثل گردنه اصلا دنده 3 نمیتونستم برم باید عین پیکان با دنده دو میرفتم بالا دور موتور از 3 بالا تر نمیرفت ولی االن ک منیفولد هارو عوض کردم همون گردنده رو با 4 هم بالا رفتم و این ک صدای چق چق سوپاپ هم اصلا ندارم

اره حتما نظر خودمم این بود ک یه باک پر بنزین سوپر بزنم ببینم نتیجه چطور میشه چون الان یه دوستی دارم پارس موتور xu7 داره با بنزین معمولی ماشین هم یه ریپ ریز میزنه و هم ناک میزنه حتی با نصف سوپر نصف معمولی هم این مشکلو داره فقط با بنزین سوپر مشکلش حل میشه ک نشان از کیفیت خیلی پایین بنزینه

با سلام

به نظر من اگر فيلتر بنزين عوض نكرديد حتما عوض كنيد و بعد از اون فشار پمپ بنزين رو كنترل كنيد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 19 ساعت قبل، Iman_R گفته است :

با سلام

به نظر من اگر فيلتر بنزين عوض نكرديد حتما عوض كنيد و بعد از اون فشار پمپ بنزين رو كنترل كنيد.

هم فیلترو عوض کردم و هم پمپ بنزینو 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

يك تجربه شخصي در مورد تيپ 5 مدل 84

برج 10 از آپكو شمع ايريديوم اتولايت گرفتم و رو ماشين انداختم چون قبلا استفاده كرده بودم و تاثيرش رو تو كاركرد ماشين ديده بودم. ولي قبل از عيد چون ماشين يكي دو بار تك شد مجدداً اونها رو با شمع NGK پلاتينيوم سوزني (كدش رو الان ندارم كه بزارم) كه از نمايندگي گرفتم عوض كردم و مشكل حل شد. بعد از عيد حدوداً بعد از 3000 كيلومتر كاركرد ماشين دچار مشكلي شد كه به خاطرش تا حالا درگير بودم.

مشكل اين بود كه ماشين موقع شتاب گيري دقيقا تو دور 1500 به صورت ناگهاني ريپ ميزد ( يك يا دو سيلندر در يك مرحله احتراق انجام نميدادند) و به محض عبور از اين دور موتور مشكل حل ميشد. اولين چيزي كه بهش شك كردم شمع بود وقتي باز كردم شمع ها مثل روز اولشون كاملا تميز و نو بودند( حتي ذره اي دوده و ... رو شمع نبود و هيچ علامتي از برق دزدي هم رو پايه شمع نبود) با اين حال فيلرشون رو مجدد كنترل كردم كه مشكلي نداشت و شمع رو بستم و اين جوري ديگه شكي نسبت به شمع ها نداشتم.

بعد از اون واير ها رو عوض كردم، باك رو شستشو دادم، انزكتور شور درست درمون استفاده كردم، زاويه دريچه گاز كنترل كردم، كويل ماشين رو با كويل يكي ديگه تستي عوض كردم، سيم كشي ماشين رو كنترل و سوكت هاي مربوطه رو تميز كردم، سنسور سر فلاويل رو تست كردم و شستشو دادم و البته حتي يك دياگ بلوتوث گرفتم و پارامترها رو در حال حركت كنترل ميكردم ولي دريغ از هيچ تغييري ...

سرتون رو درد نيارم در آخر با تعويض شمع ها با يك دست شمع بوش (FR8SC +) فابريكي كاركده سالم كه از قبل داشتم با اين شمع ها مشكل به كلي حل شدو كاركرد موتور كاملاً نرم شده.

اين توضيح رو هم بدم شمع هاي اتولايتي كه اين دفعه گرفته بودم با كاركرد كمتر از 10000 كيلومتر كاملا مستحلك و معيوب شده بودند و شمع هاي NGK هم با وجودي كه تا الان 10000 كيلومتر كاركردن كاملا تميز و به اصطلاح كاملا خشك هستند ولي كاملا كاركرد موتور رو مختل كرده بودند.

اين موضوع رو گفتم كه دوستان اگر مشكل مشابه برخورد كردن و يا شك تو انتخاب شمع دارند حتماً از شمع فابريك  استفاده كنند. من خودم قبل از اين هميشه فكر ميكردم شمع ايريديوم يا پلاتينيوم سوزني بهتره ولي چون 206 سنسور سر ميل سوپاپ نداره و زاويه آوانس پيستون رو از مقاومت مخلوط سوخت محاسبه ميكنه نتيجتاً مقاومت شمع يكي از مهمترين پارامترهاست كه شما هيچ جا نميتونيد اون رو تو پارامترها ببينيد.

پسند شده توسط 3 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 45 دقیقه قبل، Iman_R گفته است :

يك تجربه شخصي در مورد تيپ 5 مدل 84

برج 10 از آپكو شمع ايريديوم اتولايت گرفتم و رو ماشين انداختم چون قبلا استفاده كرده بودم و تاثيرش رو تو كاركرد ماشين ديده بودم. ولي قبل از عيد چون ماشين يكي دو بار تك شد مجدداً اونها رو با شمع NGK پلاتينيوم سوزني (كدش رو الان ندارم كه بزارم) كه از نمايندگي گرفتم عوض كردم و مشكل حل شد. بعد از عيد حدوداً بعد از 3000 كيلومتر كاركرد ماشين دچار مشكلي شد كه به خاطرش تا حالا درگير بودم.

مشكل اين بود كه ماشين موقع شتاب گيري دقيقا تو دور 1500 به صورت ناگهاني ريپ ميزد ( يك يا دو سيلندر در يك مرحله احتراق انجام نميدادند) و به محض عبور از اين دور موتور مشكل حل ميشد. اولين چيزي كه بهش شك كردم شمع بود وقتي باز كردم شمع ها مثل روز اولشون كاملا تميز و نو بودند( حتي ذره اي دوده و ... رو شمع نبود و هيچ علامتي از برق دزدي هم رو پايه شمع نبود) با اين حال فيلرشون رو مجدد كنترل كردم كه مشكلي نداشت و شمع رو بستم و اين جوري ديگه شكي نسبت به شمع ها نداشتم.

بعد از اون واير ها رو عوض كردم، باك رو شستشو دادم، انزكتور شور درست درمون استفاده كردم، زاويه دريچه گاز كنترل كردم، كويل ماشين رو با كويل يكي ديگه تستي عوض كردم، سيم كشي ماشين رو كنترل و سوكت هاي مربوطه رو تميز كردم، سنسور سر فلاويل رو تست كردم و شستشو دادم و البته حتي يك دياگ بلوتوث گرفتم و پارامترها رو در حال حركت كنترل ميكردم ولي دريغ از هيچ تغييري ...

سرتون رو درد نيارم در آخر با تعويض شمع ها با يك دست شمع بوش (FR8SC +) فابريكي كاركده سالم كه از قبل داشتم با اين شمع ها مشكل به كلي حل شدو كاركرد موتور كاملاً نرم شده.

اين توضيح رو هم بدم شمع هاي اتولايتي كه اين دفعه گرفته بودم با كاركرد كمتر از 10000 كيلومتر كاملا مستحلك و معيوب شده بودند و شمع هاي NGK هم با وجودي كه تا الان 10000 كيلومتر كاركردن كاملا تميز و به اصطلاح كاملا خشك هستند ولي كاملا كاركرد موتور رو مختل كرده بودند.

اين موضوع رو گفتم كه دوستان اگر مشكل مشابه برخورد كردن و يا شك تو انتخاب شمع دارند حتماً از شمع فابريك  استفاده كنند. من خودم قبل از اين هميشه فكر ميكردم شمع ايريديوم يا پلاتينيوم سوزني بهتره ولي چون 206 سنسور سر ميل سوپاپ نداره و زاويه آوانس پيستون رو از مقاومت مخلوط سوخت محاسبه ميكنه نتيجتاً مقاومت شمع يكي از مهمترين پارامترهاست كه شما هيچ جا نميتونيد اون رو تو پارامترها ببينيد.

خیلی جاها دیدم ک برای 206 شمع های ایریدیم و سوزنی رو پیشنهاد کردن خودمم یبار قربانی این جریان شدم و 170 تومن دادم شمع ngk سوزنی ایردیوم ک نتیجش شد کپ کردن شدید و توی شتاب و مصرف سوخت هم هیچ تاثیری نداشت 

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان، یک سوالی داشتم اما هر چی گشتم بهتر از این تاپیک پیدا نکردم.

ماشین من مدل ۸۵ تیپ ۲ با کارکرد ۱۳۰۰۰۰ تا هست که از اول دست خودم بود، موضوع این هست که هر موقع فیلتر هوا به موعد تعویض اش نزدیک میشه قدرت و شتاب گیری ماشین زیاد میشه، اما وقتی که فیلتر هوا را عوض میکنم ماشین مانند قبل سریع شتاب نمیگیرد و به نرمی شتاب میگیرد، تاکید میکنم که فقط شتابگیری نرم انجام میگیرد اما قدرت تغییری نمیکند و جالب اینکه بوی دود اگزوز هم مانند روزهای اول ماشین میشود، اما بعد از حدود ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ کیلومتر پیمایش مجدد ماشین به حالت قبل برمیگردد.

 دریچه گاز ماشین من سیمی پلاستیکی هست، ظاهرا فیلتر هوا و بنزین تمیز هست موتور شتاب گیری اش کم میشود!

 اما اینبار که با اسپری انژکتور شور که از طریق اسپری در دریچه گاز این کار را انجام دادیم، این موضوع بیشتر شده، یعنی شتاب گیری کمی نرم تر شده.

دوستان به نظر شما چرا اینجوری هست؟

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 20 دقیقه قبل، ahmadsa1 گفته است :

سلام دوستان، یک سوالی داشتم اما هر چی گشتم بهتر از این تاپیک پیدا نکردم.

ماشین من مدل ۸۵ تیپ ۲ با کارکرد ۱۳۰۰۰۰ تا هست که از اول دست خودم بود، موضوع این هست که هر موقع فیلتر هوا به موعد تعویض اش نزدیک میشه قدرت و شتاب گیری ماشین زیاد میشه، اما وقتی که فیلتر هوا را عوض میکنم ماشین مانند قبل سریع شتاب نمیگیرد و به نرمی شتاب میگیرد، تاکید میکنم که فقط شتابگیری نرم انجام میگیرد اما قدرت تغییری نمیکند و جالب اینکه بوی دود اگزوز هم مانند روزهای اول ماشین میشود، اما بعد از حدود ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ کیلومتر پیمایش مجدد ماشین به حالت قبل برمیگردد.

 دریچه گاز ماشین من سیمی پلاستیکی هست، ظاهرا فیلتر هوا و بنزین تمیز هست موتور شتاب گیری اش کم میشود!

 اما اینبار که با اسپری انژکتور شور که از طریق اسپری در دریچه گاز این کار را انجام دادیم، این موضوع بیشتر شده، یعنی شتاب گیری کمی نرم تر شده.

دوستان به نظر شما چرا اینجوری هست؟

سلام ماشین وقتی چندین سال کار میکنه سوزنها دریچه قطعات سوپاپها و خیلی اجزای مکانیکی و الکترونیکی مانند ماشین صفر نیستن و نمیتونن به دقت روزهایی که تازه از کمپانی در اومده بودن میزان سوخت و هوارو دقیق تنظیم کنن من حدس میزنم بنا به همچین دلایلی میزان هوای مخلوط شده خودرو شما نسبت به سوخت در شرایط نرمال که فیلتر ها تمیزه بیشتره و این باعث میشه بازدهی ماشین شما در بهترین حالت نباشه ولی وقتی فیلتر هواتون کثیف میشه هوا کمتر به داخل منیفولد میره و به این صورت کمی میزان ورود هوا کم میشه ومخلوط سوخت و هوا مناسبتر میشه وکه در شتاب خودشو نشون میده 

براتون یه مثال ساده میزنم مثلا موتورهای قدیمی کاربراتوری که سیستم کاربرات ساده ای داشتن درون کاربراتور قطعه ای به نام ژیگنور داشتن که یه پیچ بود و وسطش سوراخ ریزی داشت که بنزین از اونجا عبور میکرد وقتی موتور و کاربرات نو بود هر چند ماه یه بار باید کاربرات باز میشد و اون ژیگنور تمیز میشد که اگه جرم یا کثیفی داخلش هست و نمیزاره بنزین به راحتی عبور کنه تمیز بشه و موتور بهتر کار کنه ولی بعد از چندین سال کارکرد اون ژیگنور گشاد میشد و بنزین زیاد عبور میکردو بازدهی موتور کم میشد که اندفعه موتورسازها برعکس عمل میکردن و چند رشته سیم نازک از داخل اون سوراخ عبور میدادن تا ژیگنور تنگ شه و بنزین کمتر عبور کنه و موتور بهتر کار کنه یعنی درست برعکس کاری که وقتی موتور نو بود روش انجام میدادن اوایل هی تمیز میکردن که بنزین بیشتر و راحتر عبور کنه ولی بعد مستهلک شدن موتور و گشاد شدن ژیگنور چند رشته سیم میزاشتن که بنزین کمتر بره 

من حدس میزنم خودرو شما هم یه همچین دلیلی باعث میشه با فیلتر کثیف بهتر دور بگیره البته فقط یه حدسه و ممکنه درست نباشه

همچنین در سیستم انژکتور میزان مخلوط شده هوا و سوخت رو ecu با توجه به اطلاعاتی که از سنسورها میگیره حالا درست یا غلط مثلا در صورت خرابی سنسور اکسیژن انتخاب میکنه و نمیشه مثل کاربراتور به شکل دستی هوا یا سوخت رو کم و زیاد کرد و تنظیم دستی کرد مثلا در خودروی قبلی بنده پاشش سوخت بالا بود و باعث میشد ماشین شتاب نداشته باشه و مصرف بالا باشه و مکانیک میگفت به خاطر اینکه ماشینت سرسیلندرش تراش اخره و وضعیت خوبی نداره ecu تشخیص میده سوخت بیشتری تزریق کنه و با تعویض سرسیلندر نو پاشش سوختم کم میشه 

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

یه چیز جالبی که برای ماشینم پیش اومده اینه که بعد تعویض پمپ بنزین و زدن یک باک سوپر الان که چندروز میگذره و بنزین معمولی هم زدم شتاب ماشین به طرز عجیبی خوب شده!

حالا نمیدونم علتش بنزین خوبه یا پمپ بنزین

قبلا تا میومد ۲ رو پر کنه جون نداشت الان خیلی خوب  گاز میخوره ،مصرف هم فرقی نکرده

پسند شده توسط 2 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 9 ساعت قبل، Hamid00560 گفته است :

سلام

یه چیز جالبی که برای ماشینم پیش اومده اینه که بعد تعویض پمپ بنزین و زدن یک باک سوپر الان که چندروز میگذره و بنزین معمولی هم زدم شتاب ماشین به طرز عجیبی خوب شده!

حالا نمیدونم علتش بنزین خوبه یا پمپ بنزین

قبلا تا میومد ۲ رو پر کنه جون نداشت الان خیلی خوب  گاز میخوره ،مصرف هم فرقی نکرده

مشکل منم همینه تا دنده دو کامل پر کنه ادمو پیر میکنه انقد یواش یواش دور موتور بالا میره پس منم برم یه پمپ بنزین بخرم دیگه😊

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری