206

آشنایی با MAP سنسور و تمیز کردن آن

500 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام دوستان

قطعه ای به نام MAP سنسور وجود داره که یکی از قطعات کلیدی موتور های انژکتوره و مخفف Manifold Absolute Pressure sensor است

همینطور که از اسمش پیداست، وظیفه این قطعه گزارش فشار منیفولد ورودی هوا به ECU هست و به این این صورت که وقتی گاز میدیم یا گاز رو رها میکنم، وقتی از شهری به شهر دیگه میریم و... همه این ها باعث تغییرات فشار میشه که به وسیله این سنسور و مدیریت ECU ، همیشه بهترین شرایط کاری برای موتور فراهم میشه

MAP سنسور 206 علاوه بر MAP ، سنسور دما هم داره و دمای هوای ورودی به موتور رو میسنجه

این سنسور هم نقش کلیدی و مهمی داره و البته نیاز به سرویس!

ورودی هوای موتور،منیفولد و تمام قطعات مربوطه از جمله این سنسور ها همیشه در معرض جریان هوای چرب به دلیل وجود لوله برگشت بخارات روغن در سر هواکش هستن و به این دلیل چرب میشن

این چربی به مرور میتونه روی قطعات داخلی سنسور ها بشینه و مانع کاراییی دقیق اون ها بشه، به همین دلیل باید سرویس و شستشو بشن

شستشوی سنسور برای رفع کپ و مکث موتور و همچنین عدم شتاب مناسب مفیده(در موارد خاص) و همچنین به افزایش عمر این قطعه هم کمک میکنه

برای انجام این کار نیاز به یک اسپری کانتاکت شور از نوع خشک دارین و تمام!

محل سنسور در عکس زیر مشخصه :

MAPLocation%20copy%20copy.jpg

برای باز کردن کافیه پیچ اچار خور رو باز کنین و سوکت رو جدا کنین

سنسور جای خودش محکم نشسته و برای جدایی اون از منیفولد باید همزمان که به سمت خودتون میکشین، کمی هم به بالا و پایین و چپ راست بازی بدین تا خارج بشه

البته با دقت و ظرافت این که رو انجام بدین چون میتونه منجر به شکستن سنسور بشه!

بعد از باز کردن سنسور رو اینطور میبینین:

IMG_7125-1600%20copy%20copy.jpg

قسمت زرد رنگ سنسور دما هست و خود map داخل و در امتداد سنسور دما قرار داره

IMG_7121-1600%20copy%20copy.jpg

با استفاده از اسپری کنتاکت شور سنسور دما رو تمیز کنین

برای تمیز کردن سر سنسور رو به سمت زمین بگیرین تا مایع چرک و کثیف داخل سنسور نره و به بیرون چکه کنه، با فشار اسپری به خوبی این سنسور رو تمیز کنین تا برق بزنه

به هیچ وجه بهش دست نزنین یا هیچ وسیله ای رو به اون اتصال ندین و کاری نکنین که فشار اسپری اون رو جابجا کنه

برای تمیز کردن خود map هم همینطور سنسور رو به پایین نگه دارین و اسپری رو از پایین به سمت بالا(داخل سوراخ) اسپری کنین تا تمام کثیفی و چربی شسته بشه و هم زمان به زمین بریزه(به همین دلیل باید سرش به سمت پایین باشه تا مایع اسپری داخل نمونه)

برای4-5 ثانیه اسپری کردن کافیه

بعد هم سنسور رو همچنان سر و ته رو به پایین نگه دارین و تکان بدین تا تمام مایع خارج بشه و چند دقیقه صبر کنین تا کاملا خشک بشه

به این عکس دقت کنین:

IMG_7123-1600%20copy%20copy.jpg

فلش سفید سنسور دما است

و فلش قرمز اورینگ که اببندی منیفولد هوا با هوای خارج رو انجام میده و در صورت صدمه دیدن این اورینگ ، نشت هوا به داخل منیفولد اتفاق می افته پس به این هم دقت کنین

منبع عکس ها

در انتها مسئولیت تمام این کارها، گرچه ساده ولی به عهده شماست و این سایت هیچ گونه مسئولیتی قبول نمیکنه

پسند شده توسط 5 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام دوستان

قطعه ای به نام MAP سنسور وجود داره که یکی از قطعات کلیدی موتور های انژکتوره و مخفف Manifold Absolute Pressure sensor است

همینطور که از اسمش پیداست، وظیفه این قطعه گزارش فشار منیفولد ورودی هوا به ECU هست و به این این صورت که وقتی گاز میدیم یا گاز رو رها میکنم، وقتی از شهری به شهر دیگه میریم و... همه این ها باعث تغییرات فشار میشه که به وسیله این سنسور و مدیریت ECU ، همیشه بهترین شرایط کاری برای موتور فراهم میشه

MAP سنسور 206 علاوه بر MAP ، سنسور دما هم داره و دمای هوای ورودی به موتور رو میسنجه

این سنسور هم نقش کلیدی و مهمی داره و البته نیاز به سرویس!

ورودی هوای موتور،منیفولد و تمام قطعات مربوطه از جمله این سنسور ها همیشه در معرض جریان هوای چرب به دلیل وجود لوله برگشت بخارات روغن در سر هواکش هستن و به این دلیل چرب میشن

این چربی به مرور میتونه روی قطعات داخلی سنسور ها بشینه و مانع کاراییی دقیق اون ها بشه، به همین دلیل باید سرویس و شستشو بشن

شستشوی سنسور برای رفع کپ و مکث موتور و همچنین عدم شتاب مناسب مفیده(در موارد خاص) و همچنین به افزایش عمر این قطعه هم کمک میکنه

برای انجام این کار نیاز به یک اسپری کانتاکت شور از نوع خشک دارین و تمام!

محل سنسور در عکس زیر مشخصه :

MAPLocation%20copy%20copy.jpg

برای باز کردن کافیه پیچ اچار خور رو باز کنین و سوکت رو جدا کنین

سنسور جای خودش محکم نشسته و برای جدایی اون از منیفولد باید همزمان که به سمت خودتون میکشین، کمی هم به بالا و پایین و چپ راست بازی بدین تا خارج بشه

البته با دقت و ظرافت این که رو انجام بدین چون میتونه منجر به شکستن سنسور بشه!

بعد از باز کردن سنسور رو اینطور میبینین:

IMG_7125-1600%20copy%20copy.jpg

قسمت زرد رنگ سنسور دما هست و خود map داخل و در امتداد سنسور دما قرار داره

IMG_7121-1600%20copy%20copy.jpg

با استفاده از اسپری کنتاکت شور سنسور دما رو تمیز کنین

برای تمیز کردن سر سنسور رو به سمت زمین بگیرین تا مایع چرک و کثیف داخل سنسور نره و به بیرون چکه کنه، با فشار اسپری به خوبی این سنسور رو تمیز کنین تا برق بزنه

به هیچ وجه بهش دست نزنین یا هیچ وسیله ای رو به اون اتصال ندین و کاری نکنین که فشار اسپری اون رو جابجا کنه

برای تمیز کردن خود map هم همینطور سنسور رو به پایین نگه دارین و اسپری رو از پایین به سمت بالا(داخل سوراخ) اسپری کنین تا تمام کثیفی و چربی شسته بشه و هم زمان به زمین بریزه(به همین دلیل باید سرش به سمت پایین باشه تا مایع اسپری داخل نمونه)

برای4-5 ثانیه اسپری کردن کافیه

بعد هم سنسور رو همچنان سر و ته رو به پایین نگه دارین و تکان بدین تا تمام مایع خارج بشه و چند دقیقه صبر کنین تا کاملا خشک بشه

به این عکس دقت کنین:

IMG_7123-1600%20copy%20copy.jpg

فلش سفید سنسور دما است

و فلش قرمز اورینگ که اببندی منیفولد هوا با هوای خارج رو انجام میده و در صورت صدمه دیدن این اورینگ ، نشت هوا به داخل منیفولد اتفاق می افته پس به این هم دقت کنین

منبع عکس ها

در انتها مسئولیت تمام این کارها، گرچه ساده ولی به عهده شماست و این سایت هیچ گونه مسئولیتی قبول نمیکنه

بسیار عالی

دوست عزیز موتور 1.6 لیتری کجاش این سنسور رو داره؟ (چقدر شبیه استپر هست!)

پسند شده توسط 1 کاربر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

امیر جان روی 1600 هم دقیقا همینجاست و سنسورش هم مشترکه ;)

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

رئیس جون واقعا ممنون

به نظر من باید این کار رو در برنامه سرویس های ماشین قرار داد.

خیلی مفید بود.من تمیزش کردم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با تشکر از اموزشهای خوبتون من سرویس کردم واقعا تاثیر داشت

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
با سلام خدمت دوستان من قصد خرید 206 دارم . اما نمیدونم چه تیپی بگیرم و چه سالی. در ضمن پولمم کمه (زیر 10 تومن)

مرسی

با سلام

شما باید در قسمت روش های خرید و نکات مربوط به خرید 206 کارکرده یه تاپیک میزدین تا به جوابتون برسید

پیشنهاد من به شما :

تیپ 5 مدل 84

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

واقعا موثر بود. دوستان از تمیز کردن این سنسور قافل نشین که خیلی اثر داره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان مپ سنسور ماشینم تا حالا تمیز نشده

خیلی دوست دارم تمیزش کنم .اما راستش چون تا حالا این کارا نکردم جرات نمیکنم بازش کنم.

بنظرتون خودم بخوام تمیز کنم سخته؟ چون تجربش را ندارم پیشنهاد میکنید خودم تمیزش کنم؟

دوستانی که این کارا کردن لطفا راهنمایی کنن

با تشکر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام,

هیچ کاری نداره, برای این کار فقط به یک اسپری کنتاکت شور خشک و یک اچار نیاز دارید. سنسور رو باز میکنید و بعد هم سوکتش رو میکشید, جاهایی که توی تاپیک گفته شده رو با اسپری شستوشو میدید و بعد سنسور رو میبندید و سوکتش رو متصل می کنید. اصلا سخت نیست. فقط مراقت باشید اون چیز زرد رنگی که مثل چوب کبریته تکون نخوره.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام,

هیچ کاری نداره, برای این کار فقط به یک اسپری کنتاکت شور خشک و یک اچار نیاز دارید. سنسور رو باز میکنید و بعد هم سوکتش رو میکشید, جاهایی که توی تاپیک گفته شده رو با اسپری شستوشو میدید و بعد سنسور رو میبندید و سوکتش رو متصل می کنید. اصلا سخت نیست. فقط مراقت باشید اون چیز زرد رنگی که مثل چوب کبریته تکون نخوره.

نیاز به برداشتن سرباطری هم هست؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری